Urząd Miasta jest jednostką budżetową i organizacyjną Miasta, przy pomocy której Prezydent wykonuje zadania z zakresu administracji publicznej, wynikające z zadań własnych Miasta, zadań zleconych z mocy ustaw lub przejętych przez Miasto w wyniku porozumień z organami administracji rządowej i samorządowej. Tak najogólniej i bardzo oficjalnie można określić zadania Urzędu, jednak przede wszystkim ma on być – i do tego dążą wszyscy pracujący tu urzędnicy - miejscem przyjaznym i otwartym dla wszystkich mieszkańców Szczecina.
Adres:
Plac Armii Krajowej 1
70-456 Szczecin
NIP Gminy Miasto Szczecin: 851-030-94-10
Wnioski i podania można składać:
- osobiście w Kancelarii (sala 62 stanowiska 44 - 46)
- pocztą na adres Urząd Miasta Szczecin pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin
- za pośrednictwem platformy EPUAP
Wszelkich opłat związanych z poszczególnymi sprawami można dokonywać poprzez:
- terminale płatnicze,
- opłatomat,
- przelew tradycyjny lub internetowy (szczecin.oplatyurzedowe.pl),
- kasę bankową w UM.
Ważne numery telefonów
- Infolinia tel. 91 424 5000
- Rejestracja pojazdów tel. 91 424 5337 lub 91 435 1132
- Prawa jazdy tel. 91 424 5275
- Decyzje o pozwoleniu na budowę, decyzje o warunkach zabudowy tel. 91 424 5980
- Zgłoszenia nieruchomości do opodatkowania tel. 91 424 5369
- Obrót nieruchomościami tel. 91 424 5523
- Sprawy mieszkaniowe i regulacji stanów prawnych nieruchomości tel. 91 424 5976
- Księgowość - opłaty tel. 91 424 5398
- USC - urodzenia tel. 91 42 45 252
- USC - małżeństwa tel. 91 42 45 255 lub 91 42 45 257
- USC - zgony tel. 91 42 45 261
- Filia Urzędu Miasta tel. 91 462 7172